Voor Holland Car Company hebben wij een platform ontwikkeld om auto’s uit het hogere segment die in Duitsland te koop staan onder de aandacht van de Nederlandse consument te brengen. Het platform verzamelt automatisch de data en zorgt ervoor dat deze geschikt wordt gemaakt voor de website. Grootste uitdagingen hierbij waren de grote hoeveelheid data. Denk aan voertuig specificaties, beeldmaterialen en andere relevante informatie. Daarnaast hebben we logica toegevoegd om data te normaliseren. Niet alleen voor de site maar ook voor diverse marketingkanalen.
Locale caching afbeeldingen en data
Om de site lekker snel te maken hebben we besloten niet te vertrouwen op de originele bron voor de afbeeldingen maar deze lokaal (geoptimaliseerd) op te slaan. Daarnaast geeft ons die de mogelijkheid eventueel beeldmaterialen die we niet willen gebruiken eruit te filteren. Daarnaast hebben we allerlei logica gemaakt om taalgebonden nuances te corrigeren en de data aan onze kant zo uniform mogelijk te maken. Niet alleen voor de website maar ook voor de marketing tools.
Feeds voor marketing
Om het marketingbudget zo effectief mogelijk te benutten hebben wij samen met de marketeers diverse XML feeds gemaakt die specifieke configuraties bieden voor externe platforms en marketingtools. Hiermee kunnen geautomatiseerd advertenties gemaakt worden voor voertuigen die op dit moment aangeboden worden op het platform.
Gebruikte technologieën
- PHP
- Laravel
- OpenStack
- MariaDB
- XML
- Redis
- Intervention Image